چگونه براساس نظر بهترین روانشناس با استرس های مالی کنار بیاییم؟
نوشته شده توسط : محدثه بیاتی

اگر نگران پول هستید، تنها نیستید. پول دلیلی رایج و بزرگ، برای  استرس  بزرگسالان آمریکایی است. در واقع، بر اساس گزارش انجمن روانشناسی آمریکا  (APA)، 72 درصد از بزرگسالان احساس می کنند که در مورد پول، خواه نگران پرداخت اجاره خانه یا احساس غرق شدن در بدهی، استرس دارند. با توجه به اینکه براساس نظر بهترین روانشناس و مشاور ، استرس مالی با بسیاری از مسائل سلامتی مرتبط است، بسیار مهم است که در مورد آن صحبت کرد.

درک استرس مالی

استرس مالی تنش عاطفی است که به طور خاص به پول مربوط می شود. هر کسی می تواند استرس مالی را تجربه کند، اما استرس مالی ممکن است بیشتر در خانواده هایی با درآمد پایین رخ دهد. استرس می تواند ناشی از نداشتن پول کافی برای رفع نیازهای شما مانند پرداخت اجاره، پرداخت قبوض و خرید مواد غذایی باشد.افراد با درآمد کمتر ممکن است به دلیل شغل خود استرس بیشتری را تجربه کنند. مشاغل آنها ممکن است در هنگام مرخصی فاقد انعطاف باشد. آنها ممکن است در محیط‌های ناامن کار کنند، اما می‌ترسند که آنجا را ترک کنند، زیرا نمی‌توانند تا زمانی که به دنبال شغل دیگری هستند، از نظر مالی خود را تامین کنند.افراد با درآمد پایین ممکن است به منابعی برای مدیریت استرس مالی خود دسترسی نداشته باشند، مانند بیمه درمانی برای دریافت درمان سلامت روان.

بیشتر مردم هر از گاهی در مورد پول استرس دارند. اما استرس مالی اگر زندگی روزمره شما را مختل کند می تواند مشکل ساز شود. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که نمی‌توانید روی دیگر بخش‌های زندگی‌تان تمرکز کنید یا از آن لذت ببرید، زیرا استرس‌های مرتبط با پول شما را بسیار نگران می‌کند. اگر استرس مالی شما شدید باشد، اثرات منفی بر سلامت روانی و به طور بالقوه حتی سلامت جسمانی خود خواهید داشت. استرس مالی می تواند منجر به اضطراب، افسردگی، تغییرات رفتاری مانند کناره گیری از فعالیت های اجتماعی یا علائم فیزیکی مانند معده درد یا سردرد شود. اگر عوارض جانبی مرتبط با استرس مالی خود را تجربه کردید، حتما با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

نکاتی برای مقابله با استرس مالی

یادگیری مقابله با استرس مالی و مدیریت موثر وضعیت مالی به شما کمک می کند تا کنترل بیشتری بر زندگی خود داشته باشید، استرس خود را کاهش دهید و آینده ای امن تر بسازید. برای شروع برخی از نکات زیر را امتحان کنید:

منابع درآمد اضافی ایجاد کنید. اگر در مورد مسائل مالی استرس دارید، براساس نظر مشاور ازدواج خوب و درمانگران، احتمالاً از قبل احساس می کنید که به پول بیشتری در بودجه خود نیاز دارید. اما دانستن اینکه چگونه دارایی های مالی خود را بدون ایجاد استرس قابل توجه برای خود افزایش دهید نیز می تواند مشکل باشد. خوشبختانه راه های مختلفی برای افزایش درآمد و کاهش استرس وجود دارد.

بودجه خود را افزایش دهید: از آنجایی که زندگی به ندرت ثابت است، چکاپ های منظم بودجه برای بهبود سلامت مالی شما ضروری است. با اختصاص زمان برای برنامه ریزی، سازماندهی و به هم ریختن تمام پول هایی که وارد و خارج از حساب بانکی شما می شود، امور مالی خود را کنترل کنید. هرچه کنترل بیشتری داشته باشید، استرس کمتری احساس خواهید کرد.

مدیریت کلی استرس را فراموش نکنید. همانطور که روی بهبود وضعیت مالی خود کار می کنید، می توانید با تمرین تکنیک های کاهش استرس و ایجاد تغییرات دیگر برای ایجاد یک سبک زندگی کم استرس، استرس را کاهش دهید. خوردن یک رژیم غذایی مغذی، خواب کافی هر شب، و انجام برخی از انواع ورزش های بدنی با کاهش سطح استرس مرتبط است.7 همچنین می توانید تکنیک های تمرکز حواس مانند تنفس عمیق و یوگا را برای کاهش هر گونه اضطراب امتحان کنید.

به چرخه بدهی خود توجه کنید. درک بدهی اولین قدم برای رهایی از آن است. یک مطالعه نشان داد که ممکن است بتوانید با پرداخت یک حساب در یک زمان و با شروع با کمترین بدهی خود، سریعتر بدهی خود را پرداخت کنید. تحقیق خود را انجام دهید و به نرخ بهره توجه کنید. توصیه می شود ابتدا بدهی هایی را که بیشترین نرخ بهره را دارد پرداخت کنید تا از پرداخت هزینه های بالاتر در طول زمان جلوگیری کنید.

مشکلات مالی چه اثری بر سلامت می گذارد:

اگرچه هر استرسی می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد، استرس مربوط به مسائل مالی می تواند به ویژه سمی باشد. استرس مالی می تواند منجر به موارد زیر شود:

سلامت روانی ضعیف: در بسیاری از موارد، براساس نظر متخصص مشاور خانواده و فردی ارتباط بین سلامت روانی و مالی چرخه‌ای است - سلامت مالی ضعیف می‌تواند منجر به سلامت روانی ضعیف شود، که منجر به سلامت مالی ضعیف فزاینده و غیره می‌شود. برای سال‌ها، مطالعات نشان داده‌اند که افراد بدهکار نسبت به افرادی که بدهی ندارند، میزان بیشتری از مشکلات سلامت روان مانند افسردگی و اضطراب را دارند.

سلامت جسمانی ضعیف: استرس مداوم در مورد پول با سردرد، معده درد، میگرن، بیماری قلبی، دیابت، مشکلات خواب و موارد دیگر مرتبط است. زمانی که ما دائما در استرس هستیم، بدن ما زمانی برای بهبودی ندارد. سیستم ایمنی بدن ما مستعد ابتلا به بیماری‌ها می‌شود – از جمله سرماخوردگی و ویروس‌ها. اگر قبلاً یک بیماری مزمن پزشکی دارید، ممکن است علائم خود را تشدید کنید

سخن پایانی:

اگر شما نیز بعد از این مقاله متوجه شدید که به شدت درگیر استرس هستید، یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به یکی از مطب روانشناسان مانند کلینیک روانشناسی انتخاب نو است که با مدیریت خانم دکتر نسرین باقری و آقای دکتر محمدرضا تابع جماعت، آماده کمک و همراهی با شما عزیزان است. استرس را جدی بگیرید و اجازه ندهید تا این اختلال، عملکرد شما را دچار مشکل کند.

محدثه بیاتی

 

تلفن : 22593216 – 22795735

 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

 




:: برچسب‌ها: مشاوره روانشناسی , کلینیک روانشناسی , مشاوره ازدواج , مشاوره خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: